ملکیوکیل ملکی

وکیل متخصص ملکی

در صورتی که در زمینه ی املاک دچار مشکلات مختلف شده‌ اید و دوست دارید که پیگیری صفر تا صد پرونده ی شما به وسیله ی وکیل متخصص ملکی پایه یک دادگستری با ۲۰ سال سابقه وکالت در زمینه دعاوی ملکی انجام شود، می‌ توانید از مجموعه داد فران امین کمک بگیرید. زیرا تمام وکلای مشغول در این مجموعه دارای سابقه و مهارت بسیار بالایی هستند.

از آنجایی که تعدد قوانین و مقررات در زمینه املاک بسیار زیاد است و شاید عموم مردم با این موارد تخصصی آشنایی نداشته باشد احتمال اینکه دچار چالش شوند و نتوانند حق خود را در دعاوی بگیرند بسیار بالا است. اما با گرفتن مشاوره از یک وکیل متخصص در حوزه ملک و قوانین ملکی می‌ توانید به خوبی از پس این مشکلات بر بیایید و به حقوق خود برسید و برنده ی پرونده ی ملکی باشید.

دعاوی ملکی در لیست پر چالش‌ ترین مسائل حقوقی قرار می‌ گیرند و از حساسیت بالایی برای مالکین و سازنده‌ ها و حتی موجر و مستأجر برخوردار هستند. از طرف دیگر در بحث قرارداد ها نیز دعاوی ملکی بسیار تاثیرگذار هستند. به همین منظور استفاده از تجربه و تخصص وکیل ملکی می‌ تواند راهگشای بسیاری از مشکلات پیش رو و حتی پیشگیری از ضرر ها و زیان‌ های احتمالی باشد.

دعاوی ملکی چیست؟

در دعاوی ملکی اصلی‌ ترین موضوع، اموال غیرمنقولی است که بنا به هر دلیلی مورد تعرض قرار گرفته‌ اند. دعاوی ملکی به دلیل ارزش اقتصادی بالا و پیچیدگی‌ های پرونده‌ های ملکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌ باشند. پس بهتر است که قبل از حضور در اولین جلسه رسیدگی به دعاوی ملکی با یک وکیل متخصص دعاوی ملکی مشورت بکنید تا در نهایت بتوانید روز دادگاه برای دفاع از خود مناسب‌ ترین و قانونی‌ ترین راهکار را ارائه دهید.

جهت دریافت نتیجه ی مطلوب از پرونده‌ های ملکی می‌ توانید از وکلای مجموعه داد فران امین کمک بگیرید. زیرا وکلای مشغول در این مجموعه دارای تخصص و تجربه بسیار بالا هستند و یک وکیل متخصص ملکی باید در قوانین حقوقی قوانین ثبتی، آرای وحدت رویه، نظریات مشورتی در حوزه اموال غیرمنقول و… دارای تسلط باشد و با دفاعیه درست در امور حقوقی از موکل خود به درستی دفاع بکند و از تضییع حقوق موکل جلوگیری داشته باشد.

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی به سه بخش تقسیم می‌ شوند که هر یک از این موارد را به تفصیل برای شما توضیح می‌ دهیم.

  • دعاوی ملکی کیفری: دعاوی ملکی کیفری شامل مواردی مانند: فروش مال غیر، تصرف عدوانی، کلاهبرداری، جعل سند، انتقال ملک، خیانت در امانت در رابطه با املاک، خرید و فروش معامله معارض و… هستند.
  • دعاوی ملکی حقوقی: دعاوی ملک حقوقی متشکل از مواردی مثل: الزام به تنظیم سند، ابطال سند، قرارداد های مشارکت در ساخت، افراز و تفکیک ملک مشاع،  دستور فروش، حکم تخلیه، خلع ید، اجرت المثل، کمیسیون ماده ۱۲، ابطال رای کمیسیون ماده ۱۲ و … است.
  • دعاوی ملکی ثبتی: دعاوی ملکی ثبتی شامل افراز، تفکیک، درخواست صدور سند مالکیت، ابطال سند،  معارض، ابطال اجراییه ثبتی و… می‌ باشد.

موارد قابل پیگیری توسط وکیل ملکی

یک وکیل متخصص ملکی می‌ تواند روی پرونده‌ های مختلف تمرکز داشته باشد و موارد متعددی را پیگیری کند. این موارد شامل دعاوی مرتبط با ملک و اموال غیر منقول هستند که از جمله مهمترین دعاوی و اختلافات را در ادامه برای شما نام می‌ بریم:

  • دعوی الزام به تنظیم سند رسمی
  • دعوی خلع ید
  • دعوی انتقال یا فروش ملک غیر
  • دعوی رفع تصرف عدوانی
  • دعوی ملک مشاع و فروش و افراز آن
  • دعوی تخلیه ملک
  • دعاوی سرقفلی

و سایر دعاوی ملکی از جمله؛

  • دعوی جعل سند ملک
  • دعوی اخذ پایان کار
  • دعوی فسخ مبایعه نامه
  • دعوی ابطال مبایعه نامه ملکی
  • دعوی ابطال معامله معارض ملک
  • و…

تفاوت افراز و تفکیک ملک مشاع در چیست؟

برای آگاهی از تفاوت افراز و تفکیک ملک مشاع می‌توانید از وکیل متخصص ملکی کمک بگیرید. اما ما در ادامه به این تفاوت‌ها می‌پردازیم که شامل موارد زیر می‌ شوند:

  1. نیاز نیست که هنگام تفکیک ملک غیر منقول مشاع باشد. یعنی فردی که مالک شش دانگ یک زمین بزرگ است می‌تواند آن را به قطعات کوچک‌ تر تفکیک و تقسیم کند همانطور که اگر چند نفر مالک آن زمین باشند می‌ توانند آن را تفکیک کنند. اما در افراز الزامی است که ملک حتماً مشاع باشد و در مورد تقسیم ملک غیر مشاع و غیر مشترک این اصطلاح به کار برده نمی‌شود.
  2. اگر ملک مشترک و مشاعی تفکیک شود حالت اشاعه و اشتراک آن از بین نخواهد رفت. یعنی بعد از تفکیک هم شرکای ملک در هر قطعه‌ای نسبت به سهم خود مالک به شمار می‌آیند. اما در امر افراز سهم شریک مشخص است و از حالت مشاع بودن و اشتراک خارج خواهد شد.
  3. در فرایند افراز ملک به بر مبنای سهام شرکا تقسیم بندی می‌ شود. برای مثال اگر زمینی بین دو نفر مشترک باشد به این صورت که یکی از آنها دو دنگ و دیگری چهار دنگ سهم داشته باشند، افراز آن زمین به دو قسمت مساوی تقسیم نمی‌شود. بلکه به دو قسمتی که ارزش یکی از آنها دو برابر دیگری باشد تقسیم خواهد شد. اما معمولا تفکیک بر اساس میزان مالکیت شرکا انجام نخواهد شد.
  4. افراز جنبه قضایی دارد ولی تفکیک این طور نیست.

 

حق الوکاله وکیل ملکی

در پرونده‌ های ملکی میزان حق الوکاله بر اساس مبلغ ملک مورد نظر تعیین شود علاوه بر این در هر پرونده به صورت جداگانه بر اساس موضوع و پیچیدگی پرونده قیمت نهایی مشخص می‌ شود.

حتی ممکن است که دو پرونده موضوع واحد داشته باشند اما هزینه وکیل ملکی برای این دو پرونده یکسان نباشد. پس به هیچ عنوان نمی‌ توان قیمت واحد و مشخصی را به عنوان حق الوکاله وکیل ملکی در نظر گرفت. اما مجموعه دادفران امین این امکان را برای تمام افراد فراهم کرده است که با تسهیل در پرداخت و هزینه منصفانه دچار نگرانی برای پرداخت حق الوکاله وکیل متخصص ملکی نباشید.

هزینه وکیل ملکی بر اساس میزان تجربه،  تخصص، مهارت و سوابق وکالتی یا حتی برند بودن وکیل متغیر می‌ باشد و وقتی که حل و فصل دعاوی ملکی سخت باشد، حق الوکاله می‌ تواند ۱۰ درصد از ارزش منطقه‌ ای ملک هم بالاتر باشد. که البته این موضوع با موکل قابل توافق است.

اما به طور کلی مدیریت داد فران امین این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید با تسهیل در پرداخت حق الوکاله، نگرانی خاصی در پرداخت حق الوکاله نداشته باشید.

سخن آخر

همانطور که طی این مقاله اشاره شد دعاوی مربوط به ملک بسیار پیچیده هستند و شامل قوانین و تبصره‌ های گسترده می‌ باشند. در همین راستا کمک گرفتن از وکیل ملکی بهترین کاری است که می‌ توانید انجام دهید. وکیل ملکی دادفران امین در تهران در تمامی زمینه‌ های ملکی همواره در خدمت شما عزیزان است. تا با بهره‌ گیری از جدیدترین مطالعات و قوانین کشور، شما را در تمامی مراحل پرونده‌ های ملکی یاری رساند. تا به نتیجه مطلوب برسید. جهت هرگونه مشاوره حقوقی با وکیل ملکی می‌توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا